مهدیهمهدیه، تا این لحظه: 21 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 14 روز سن داره
مهسا خانوممهسا خانوم، تا این لحظه: 8 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره

اقا زاده

اینم دستور پخت کاپ کیک

1392/10/12 8:12
نویسنده : مامان خدیجه
243 بازدید
اشتراک گذاری

دوروز قبل که کاپ کیک درست کردم دوستان خوششون اومد و همه تو نظرات ازم خواستند تا دستور پختش را بگذارم 

 

 

به دیده منت: بفرماییدанимашки любовь

 

 

آرد                4 قاشق غذا خوری پر

شکر              4 قاشق غذا خوری

پودر کاکائو          1 قاشق غذا خوری پر
 
تخم مرغ            1 عدد
 
شیر                 5 قاشق غذا خوری
 
روغن مایع          3 قاشق غذا خوری
 
بیکینگ پودر        1 قاشق چایخوری
 
وانیل                1 قاشق چایخوری
 
گلاب                1 قاشق مربا خوری
 
کرم کاکائو          به میزان دلخواه
 
خامه فرم گرفته    به میزان دلخواه

-مواد خشک یعنی آرد،شكر، بيكينگ پودر و پودر كاكائو ، وانیل را با هم مخلوط كنيد.

- تخم مرغ را به مواد اضافه كرده و هم می زنیم 

- شير و روغن و گلاب را به مواد اضافه كرده و خوب با هم مخلوط می کنیم. 

- مواد را تا نیمه هر فنجان بریزید (فنجان در مقابل حرارت مقاوم باشد) در نهایت پف می کند و فنجان پر میشود.

 -فنجان ها را درون یک قابلمه مناسب بچینید داخل قابلمه تا نصف ارتفاع فنجان ها آب باشد. 

 - قابلمه را بدون درب روی شعله اجاق گاز با حرارت ملایم ( خیلی کم نباشد) گذاشته تا به دمای جوش برسد

این عکس نزدیکهای جوش هست که کمی هم تغییر حالت موادمون توش معلومه

پس از اینکه خوب قل قل کرد درب قابلمه را با دم کنی خوب کیپ می کنیم و میگذاریم با همان شعله به مدت 15 دقیقه بجوشد. سپس شعله را خاموش کرده و 10 دقیقه دیگر صبر می کنیم ( خیلیییی این صبر 10 دقیقه ای سخته خنثیولی صبور باشید)

بعد درب قابلمه را باز کنید و از نتیجه کار شگفت زده و هیجان زده شویدهورا من که خیلییییییییی ذوق کردمبغل

می تونید روی فنجان ها رو با کرم کاکائو و پودر نارگیل و خامه فرم گرفته(من نداشتم) تزئین کنید خوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزه

بسیار خوشمزه و تازه و خوش طعم هست

نوش جونتون

پز نوشتعینک : من با فنجون پیرکس اصل ژاپن (خجالت) که داشتم پختمشون و چون فنجونام خوشگل بود با همون سرو کردم و در یک فنجون ست هم چای ریختم که به نظرم شیک شد قلب 

پیشنهاد نوشت : برای یک پذیرایی ساده دو نفره خیلی توپ و خوشگل و باکلاسه به نظرم . در ضمن خیلی هم مناسب درمیاد موادش توی هر خونه ای هست و با کمترین امکانات قابل درست کردن هست.

 

همونطور که میبینید برای سایز فنجان های من 4 عدد فنجان با این میزان مواد درست شد

منبع:twins.niniweblog.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

مامان لي لي
12 دی 92 2:15
شادیهایم هدیه به تو..........،کم بودنش را برمن خرده نگیر......اين تمام سهم من از دنياست..........
مامان لي لي
12 دی 92 2:17
به به خانومي هنرمند ...... منم پزه كشك بادمجونم و تو پست بعديم دادم خواهر...... خوب كدبانوييم چاره چيه
مامان خدیجه
پاسخ
اومدم ببینموای خوبه منم دوس دارم یاد بگیرم
مامان ایلیا
12 دی 92 12:43
سلام مامانی. به به چقدر خوشمزه و هوس انگیز امتحان کنم ببینم میتونم اینجوری درست کنم من که بدجور دلم خواست..
مامان خدیجه
پاسخ
سلام حتما امتحان کنید مطمعن باش خوب میشه منم بار اول بود میدرستم
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
12 دی 92 22:28
به به چه کاپ کیکهای خوشگلی طعمش هم حتما عالیه منم عاشق کیک درست کردنم حتما امتهانش می کنم
مامان آنیتا(آنیتا بهار زندگیمون)
13 دی 92 21:14
خیلی ممنون عزیزم دستت درد نکنه ایشالا منم بتونم مثل تو درست کنم
مامان خدیجه
پاسخ
انشالله درست کنی و نوش جان کنید
مامان ریحان
14 دی 92 1:26
منم درست کردم اما خوب پف کرد اما مواد زیرش خام بود و نپخته بود در هر صورت نوش جونتون
مامان خدیجه
پاسخ
واقعا چرا ؟منم بار اول بود درستیدم اما خوب در اومد نا امید نشو و دوباره درس کن از من میشنویی وقتی شوهرت خونه نی درس کن که اگه خو نبی بریزیش دیر
میترا
14 دی 92 15:07
بهترین محبتهای پاک تقدیم به دلهای پرمهری که ما را فراموش نمیکنند
مامان مهدی
19 دی 92 8:31
آفرین خانم هنرمند وآشپز ، به نظر میاد خوشمزه است.یک ماه پیش کیک درست کردم خیلی مورد استقبال مهدی قرار نگرفت ولی این چون کاکائو داره حتما خوشش میاد امتحان میکنم.
مامان مهسا و معین
27 دی 92 2:00
سلام عالیه حتما درست می کنم ممنون خانم هنرمند
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به اقا زاده می باشد